Friday, May 27, 2011

hero-Mariah Carey & Lori Crandall

最近疯狂爱上的歌曲。



Hero by Mariah Carey

There's a hero
If you look inside your heart
You don't have to be afraid
Of what you are
There's an answer
If you reach into your soul
And the sorrow that you know
Will melt away

Chorus
And then a hero comes along
With the strength to carry on
And you cast your fears aside
And you know you can survive
So when you feel like hope is gone
Look inside you and be strong
And you'll finally see the truth
That a hero lies in you

It's a long road
When you face your world alone
No one reaches out a hand
For you to hold
You can find love
If you search within yourself
And the emptiness you felt
Will disappear

Chorus

Lord knows
Dreams are hard to follow
But don't let anyone
Tear them away
Hold on
There will be tomorrow
In time
You'll find the way

Chorus

坚持自己的梦想从来都不简单, 听着这首歌,想想这几个月自己为了自己的放逐梦想,承受了冷言冷语,放弃了些什么,却得到了更多。

我庆幸自己还有放弃的勇气,选择自己想走的路,一路上更有家人的支持和文仁的爱陪着我。

除了想到自己,我还想到了旅途遇见的一个朋友,为了坚持自己的梦想,勇敢面对自己,他放弃的东西,远远超过了我,更让我肃然起敬。

Hero 仿佛是为他量身定做的歌曲。。

Lori Crandall

一位来自美国的朋友,开始认识她时还无法接受她那过于夸张的表达方式而有点怕怕,可是好几次的交谈后却让我觉得这个女人是那么的值得让人尊敬。即使自己的性取向无法得到家人的认同,他还是坚持做自己,十多年前,为了到纽西兰,放弃了难得的机会,想想歌唱是他的全部,为了到纽西兰,他放弃了在Garbenor前演唱的机会,只因为他内心的呼唤,呼唤她到纽西兰。而即使这样,他并没有放弃过自己的梦想,每一天坚持比我们更早起身,每一个周末,他都会到处走走爬山,因为她必须要保持在最佳状态,这样他才能把歌唱好。

每一次的辛苦工作,都因为她要存钱录制唱片,即使面对情人的翻脸无情,他依然坚强面对,每天告诉自己,一切都回过去,只要渡过这个难关,自己再没什么过不了。

每天充满了力量,努力的实现自己的梦想!这样的神奇人物,怎能让我不爱上她?

送上一首他的歌曲,若你也觉得好听,上网买吧~~支持坚持梦想的人。



见见她的真面目吧



帽子是她的signature..^^





1 comment:

CJ师姐 said...

Hero也是我很喜欢的一首歌...
我们总要相信有舍才有得,失去的将有所取代...